Czy biuro rachunkowe postępuje prawidłowo uwzględniając przy sporządzaniu deklaracji VAT-7 rejestr sprzedaży przygotowany przez komornika?
PYTANIE
Biuro rachunkowe prowadzi księgowość komornika (KPiR). Od października 2015 r. dochodzi ewidencja do celów VAT.
Czy biuro postępuje prawidłowo uwzględniając przy sporządzaniu deklaracji VAT-7 rejestr sprzedaży przygotowany przez komornika?
W umowie z biurem jest zapis, że komornik samodzielnie wystawia faktury sprzedaży na podstawie danych z akt spraw (są to dane poufne). Komornik przekazuje rejestr sprzedaży do biura i na tej podstawie biuro przygotowuje deklaracje VAT-7.
Czy należy drukować wszystkie faktury sprzedaży?
Czy biuro może brać odpowiedzialność za przygotowanie deklaracji VAT-7 bez możliwości weryfikacji dokumentów sprzedaży, tj. faktur sprzedaży oraz powiązanych z nimi akt sprawy i rachunków bankowych oraz raportów kasowych?
Jakich należy w takim przypadku dokonać zapisów w umowie o prowadzenie księgowości pomiędzy biurem a komornikiem?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX