Czy biuro rachunkowe musi rejestrować i zgłaszać do GIIF każdą transakcję swojego klienta powyżej 15 000 EUR, czy tylko transakcje, które wydają się podejrzane?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 25 lipca 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy biuro rachunkowe prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, musi rejestrować i zgłaszać do GIIF każdą transakcję swojego klienta powyżej 15 000 EUR czy tylko transakcje, które wydają się "podejrzane"? Czy w świetle nowych przepisów, biuro rachunkowe jest zobowiązane zgłaszać do GIIF fakt, iż jego klient dokonał zakupu towarów na kwotę przekraczającą 15 000 EUR i dostarczył do biura rachunkowego fakturę na taka kwotę? Jest sporo przedsiębiorstw, dla których zakupy na taką kwotę są częstą, standardową procedurą.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX