Czy biuro rachunkowe może zaksięgować koszty z opóźnieniem i czy w przypadku dostarczenia przez klienta dokumentów za poprzedni rok podatkowy powinno się dokonać korekty zeznania rocznego?
PYTANIE
Mam pytanie dotyczące daty ujmowania kosztów w PKPiR przez biuro rachunkowe w przypadku dostarczenia przez klienta faktur za poprzednie miesiące. Często zdarza się sytuacja, że klienci odnajdują faktury wystawione w poprzednich miesiącach i przekazują je do biura rachunkowego razem z bieżącymi dokumentami. W takich wypadkach rozliczenia za poprzednie miesiące są już zamknięte i obliczona została zaliczka na podatek dochodowy.
Czy w przypadku stosowania metody uproszczonej rozliczania kosztów prawidłowe jest zaksięgowanie takich dokumentów w dacie ich wpływu do biura rachunkowego (w bieżącym okresie rozliczeniowym)? Czy w przypadku dostarczenia dokumentów za poprzedni rok podatkowy powinno się zaksięgować te koszty na koniec grudnia i dokonać korekty zeznania rocznego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX