Czy biuro podatkowe powinno usuwać dane osobowe klientów, z którymi zakończyło współpracę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 5 lutego 2019 r.
Autor odpowiedzi: Liżewski Sławomir
Odpowiedzi udzielono: 26 czerwca 2017 r.

PYTANIE

Prowadzimy kancelarię i biuro podatkowe - nasz klient, pewna spółka z o.o. rozwiązał z nami umowę na prowadzenie usług podatkowo - księgowych. Klient zwrócił się do nas nas z prośbą o umożliwienie ich informatykowi, trwałego usunięcia wszystkich danych dotyczących ich spółki z naszych nośników za okres w jakim obsługiwaliśmy spółkę.

W związku z takim żądaniem powstała wątpliwość czy:

Czy zgodnie z ochroną danych osobowych powinniśmy u wszystkich klientów, z którymi kończymy współpracę, dokonywać trwałego usunięcia danych - co potwierdzimy stosownym dokumentem z podpisem informatyka?

Oczywiście dokumenty papierowe i kopia zapisów zostanie przekazana klientowi.

Czy możemy wyrazić zgodę na usunięcie wszystkich zapisów i nie naruszy to przepisów podatkowych i będzie zgodne z przepisami?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX