Czy biuro podatkowe powinno usuwać dane osobowe klientów, z którymi zakończyło współpracę?
PYTANIE
Prowadzimy kancelarię i biuro podatkowe - nasz klient, pewna spółka z o.o. rozwiązał z nami umowę na prowadzenie usług podatkowo - księgowych. Klient zwrócił się do nas nas z prośbą o umożliwienie ich informatykowi, trwałego usunięcia wszystkich danych dotyczących ich spółki z naszych nośników za okres w jakim obsługiwaliśmy spółkę.
W związku z takim żądaniem powstała wątpliwość czy:
Czy zgodnie z ochroną danych osobowych powinniśmy u wszystkich klientów, z którymi kończymy współpracę, dokonywać trwałego usunięcia danych - co potwierdzimy stosownym dokumentem z podpisem informatyka?
Oczywiście dokumenty papierowe i kopia zapisów zostanie przekazana klientowi.
Czy możemy wyrazić zgodę na usunięcie wszystkich zapisów i nie naruszy to przepisów podatkowych i będzie zgodne z przepisami?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX