Czy bilet jednorazowy, aby mógł być uznany za fakturę musi być wystawiony przez podatnika uprawnionego do świadczenia usług?
PYTANIE
Polska firma przewozowa świadczy usługi transportowe (autokarowe) na trasie Polska - Niemcy. Bilet można zakupić przez internet. W treści biletu zapisane jest, że bilet stanowi fakturę VAT na podstawie § 3 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z 3.12.2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz.U. 2013 r. poz 1485). Na bilecie widnieje stawka podatku VAT niemieckiego 19% oraz polski VAT 8%.
Czy można odjąć VAT od części polskiej?
Czy bilet jednorazowy, aby mógł być uznany za fakturę, musi być wystawiony przez podatnika uprawnionego do świadczenia usług, w tym wypadku przewoźnika?
Potwierdzenie zakupu biletu za pośrednictwem strony internetowej generowane jest samodzielnie przez kupującego i drukowane na własnej drukarce.
Czy słuszne jest stanowisko, że potwierdzenie zakupu biletu generowane drogą elektroniczną nie spełnia kryteriów biletu jednorazowego, a tym samym nie może być uznane za fakturę mimo, że pozostałe warunki są spełnione?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX