Czy bank, zwracając płatnikowi na jego rachunek bankowy kwotę nieautoryzowanej transakcji płatniczej, może zablokować tę kwotę na rachunku do czasu rozpatrzenia zasadności zwrotu?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 3 marca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy bank, zwracając płatnikowi na jego rachunek bankowy kwotę nieautoryzowanej transakcji płatniczej, może zablokować możliwość wykorzystania tej kwoty przez posiadacza rachunku do czasu rozpatrzenia zasadności tego zwrotu w toku postępowania reklamacyjnego? Czy bank, który zwrócił kwotę nieautoryzowanej transakcji na rachunek płatnika, ustaliwszy, że odpowiedzialność za dokonanie nieautoryzowanej transakcji obciąża płatnika, może sam pobrać kwotę tej transakcji z rachunku płatnika, czy też musi wezwać go do jej zwrotu, a w przypadku odmowy jej zwrotu wystąpić na drogę sądową?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX