Czy bank powinien spełnić obowiązek informacyjny wobec osoby wyznaczonej przez klienta do wprowadzania danych do przelewów, która osobiście odbiera urządzenie z banku, podając swoje dane osobowe?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Czub-Kiełczewska Sylwia
Odpowiedzi udzielono: 18 kwietnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Bank oferuje możliwość skorzystania z usługi dostępu do bankowości internetowej dla klientów instytucjonalnych. Jednostka taka, może wyznaczyć osobę, która nie jest stroną umowy z bankiem (np. swojego pracownika księgowości), do wprowadzania danych do przelewów. W powyższej sytuacji, firma wnioskuje o wydanie dodatkowego urządzenia dla swojego pracownika - osoby fizycznej. Pracownik osobiście odbiera urządzenie z banku, podając swoje dane - imię i nazwisko, nr PESEL, dokument tożsamości, adres zamieszkania, obywatelstwo.

Czy bank powinien spełnić obowiązek informacyjny zgodnie z art. 13 ust. 1-2 RODO wobec takiej osoby?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX