Czy bank może odmówić złożonej reklamacji z uwagi na fakt że klient nie wykazał kwoty roszczenia a brak dokumentów nie pozwala na jej wyliczenie przez bank?
PYTANIE
Problem dotyczy zwrotu prowizji w związku z wcześniejszą spłatą kredytu konsumenckiego. Klient zwrócił się o zwrot prowizji i analiza sprawy wykazuje, że zasadnie, a roszczenie jest nieprzedawnione. Problem polega jednak na tym, że Bank nie posiada już żadnej dokumentacji kredytowej, którą zgodnie z przepisami przechowywał 5 lat od daty wygaśnięcia umowy (w tym przypadku do końca 2018 r.) - dokumenty zostały zutylizowane. Klient też nie posiada kopii umowy, ani też żadnych innych dokumentów na podstawie, których można by wyliczyć jego roszczenie.
Czy w takiej sytuacji, Bank może odmówić złożonej reklamacji, z uwagi na fakt że klient nie wykazał kwoty roszczenia, a brak dokumentów nie pozwala na jej wyliczenie przez Bank?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX