Czy bank może, bez dyspozycji klienta, obciążyć jego rachunek kwotą zwrotu nieautoryzowanej transakcji, jeżeli na rachunek klienta wpłynął również zwrot środków od merchanta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Rogoń Dominika
Odpowiedzi udzielono: 16 stycznia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy bank może, bez dyspozycji klienta, obciążyć jego rachunek kwotą zwrotu nieautoryzowanej transakcji, jeżeli na rachunek klienta (po dokonaniu zwrotu przez Bank) wpłynął również zwrot środków od merchanta?

Klient zgłosił bankowi nieautoryzowaną transakcję dokonaną kartą płatniczą. Bank, zgodnie z z ustawą o usługach płatniczych, w ciągu 48 godzin od otrzymania zgłoszenia, dokonał zwrotu środków na rachunek klienta i równocześnie złożył reklamację w organizacji płatniczej wydającej kartę. Po kilku dniach na rachunek klienta wpłynął zwrot środków od merchanta.

Czy bank może bez dyspozycji klienta, wyksięgować środki, które zostały wcześniej zwrócone?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX