Czy bank ma prawo domagać się odpisu aktu małżeństwa, by potwierdzić zmianę stanu cywilnego klienta?
PYTANIE
Bank ma prawo czy obowiązek domagać się odpisu aktu małżeństwa, by potwierdzić zmianę stanu cywilnego klienta. Klient zgłasza się do banku z nowym dowodem osobistym w celu aktualizacji danych (zmiana nazwiska i stan cywilnego w związku z zawarciem związku małżeńskiego).
Na jakiej podstawie bank powinien dokonać aktualizacji danych?
Czy wystarczy dowód osobisty, w którym jest już nowe nazwisko i oświadczenie klienta o zmianie stanu cywilnego?
Czy te działania są wystarczające i stanowią o dołożeniu szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą i zapewniają aby dane te były merytorycznie poprawne?
Czy żądanie od klienta dokumentu potwierdzającego stan cywilny (np. akt małżeństwa) nie jest "nadmierną" starannością?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX