Czy Bank ma obowiązek usunąć dane z Biura Informacji Kredytowej o spłaconym zobowiązaniu na wniosek klienta, który podczas spłaty kredytu wykazywał opóźnienia w płatnościach powyżej 60 dni?
PYTANIE
Czy Bank ma obowiązek usunąć dane z Biura Informacji Kredytowej o spłaconym zobowiązaniu na wniosek klienta (konsumenta), który podczas spłaty kredytu wykazywał opóźnienia w płatnościach powyżej 60 dni (był informowany o możliwości przetwarzania jego danych bez jego zgody - zgodnie z art. 105a ust. 3 ustawy Prawo bankowe)?
Klient ostatecznie spłacił zobowiązanie (z opóźnieniami).
Czy w przypadku, gdy klient (konsument) wykazywał opóźnienia pow. 60 dni, był poinformowany o możliwości przetwarzania jego danych bez jego zgody - zgodnie z art. 105a ust. 3 ustawy Prawo bankowe oraz była zawarta ugoda, która została spłacona w terminie - to czy w takim przypadku na wniosek klienta bank powinien usunąć dane z BIK dot. zamkniętego kredytu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX