Czy Bank ma obowiązek usunąć dane z Biura Informacji Kredytowej o spłaconym zobowiązaniu na wniosek klienta, który podczas spłaty kredytu wykazywał opóźnienia w płatnościach powyżej 60 dni?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Rogoń Dominika
Odpowiedzi udzielono: 17 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy Bank ma obowiązek usunąć dane z Biura Informacji Kredytowej o spłaconym zobowiązaniu na wniosek klienta (konsumenta), który podczas spłaty kredytu wykazywał opóźnienia w płatnościach powyżej 60 dni (był informowany o możliwości przetwarzania jego danych bez jego zgody - zgodnie z art. 105a ust. 3 ustawy Prawo bankowe)?

Klient ostatecznie spłacił zobowiązanie (z opóźnieniami).

Czy w przypadku, gdy klient (konsument) wykazywał opóźnienia pow. 60 dni, był poinformowany o możliwości przetwarzania jego danych bez jego zgody - zgodnie z art. 105a ust. 3 ustawy Prawo bankowe oraz była zawarta ugoda, która została spłacona w terminie - to czy w takim przypadku na wniosek klienta bank powinien usunąć dane z BIK dot. zamkniętego kredytu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX