Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Gientka Mikołaj
Odpowiedzi udzielono: 17 lutego 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Uczelnia wyższa zakupiła oprogramowanie wspomagające pracę systemu FK i innych obszarów z tematyki merytorycznej uczelni. Wszystkie moduły są ze sobą powiązane we współpracy. Przykładowo - licencja na oprogramowanie kosztowała 80.000 zł (na taką kwotę faktura). Dodatkowo poza licencją poniesiony został kolejny koszt - faktura za analizę przedwdrożeniową 20.000 zł.

Czy do ksiąg należy wprowadzić jako WNiP kwotę 80.000 zł czy raczej 80.000 + 20.000 zł = 100.000 zł?

Dodam, że w trakcie roku 2020 będą dochodziły kolejne nakłady w ramach oprogramowania, które będą bardzo dużej wartości (jednak nie będzie to dodatkowy zakup licencji), a jedynie usługi związane z wdrożeniem - ale wysokiej wartości. Wiem, że zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości nie ma czegoś takiego jak rozbudowa WNiP.

Jak w takich sytuacjach należałoby prowadzić ewidencję księgową i amortyzacje bilansową i podatkową?

Dodam, że całość przedmiotu umowy zostanie odpowiednio odebrana (w sensie etapy umowy) w lutym 2021 r. Są to etapy nie tylko zakupu samej licencji ale właśnie wielu dodatkowych usług związanych z wdrażaniem systemu.

Czy ewidencjonować w trakcie roku wszystkie nakłady na koncie 083 (środki trwałe w budowie) i potem przyjąć całość oprogramowania wraz z nakładami jako jedną WNiP w 2021 r.

Oprogramowanie już jest uruchomione i pracuje choćby z punktu widzenia samego testowania.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?