Czy akta osobowe prowadzone w postaci papierowej mogą zawierać wydruki dokumentów elektronicznych?
PYTANIE
Czy w papierowej teczce pracownika można przechowywać wydruki skanów przesłanych przez pracownika bez dostarczenia oryginałów?
Zgodnie z przepisami tylko dokumenty wymagające formy pisemnej muszą być własnoręcznie podpisane przez pracownika, np. umowa o pracę.
Czy to oznacza, że dokumenty, w których nie ma ściśle narzuconej formy pisemnej (np. kwestionariusz osobowy, oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminami, informacja o monitoringu, oświadczenie art. 188, wniosek o urlop okolicznościowy) można przechowywać w postaci wydrukowanego skanu czy maila?
Czy muszą spełniać one jakieś wymagania?
I czy po wydrukowaniu skanu i wpięciu do teczki wymagają one jakiegoś potwierdzenia-np opatrzenia pieczątka za zgodność z dokumentem elektronicznym czy cokolwiek?
Czy porozumienie zmieniające umowę o pracę, w tym porozumienie rozwiązujące umowę o pracę, musi być w formie pisemnej?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX