Czy akcja marketingowa powoduje konieczność wykazania nieodpłatnej dostawy towarów?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 31 sierpnia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Przedsiębiorca, czynny podatnik VAT rozważa przeprowadzenie akcji marketingowej, którą można opisać jako "jeśli kupisz 200 sztuk towaru, to otrzymasz 2 sztuki tego towaru gratis". Czy taka akcja marketingowa będzie powodowała konieczność wykazania nieodpłatnej dostawy towarów (art. 7 ust. 2 ustawy o VAT) w odniesieniu do 2 sztuk towaru, które podatnik zamierza określić marketingowo jako gratisowe? Czy sposób zafakturowania może mieć znaczenie dla powyższej odpowiedzi - faktura uwzględnia cenę za 200 sztuk, ale wskazuje wydanie 202 sztuk towaru albo - faktura uwzględnia cenę za 200 sztuk i wskazuje wydanie 200 sztuk towaru (dodatkowe 2 sztuki są wydawane odrębnie)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX