Czy agent ubezpieczeniowy powinien wystawić kontrahentowi fakturę?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 4 sierpnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Podatnik prowadzi działalność od listopada 2022 r. Jest agentem ubezpieczeniowym. Po zawarciu umów z klientami firma ubezpieczeniowa na koniec miesiąca przesyła mu wynagrodzenie tj. za usługi wykonane w styczniu, otrzymuje wynagrodzenie w lutym. Podatnik nie wystawiał faktur. Prowadząc KPiR wpisywał jako przychód kwotę, którą otrzymał w danym miesiącu. Czy podatnik powinien wystawić faktury np. z datą styczniową i wykonaniem usługi w styczniu 2023 r. i wysłać je do firmy ubezpieczeniowej? Firma ubezpieczeniowa nie żąda od niego faktur sprzedaży.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX