Czy administrator danych, będący jednostką organizacyjną gminy ma obowiązek udostępniać informacje adresowe swoich interesantów na potrzeby prowadzonych postępowań administracyjnych przez wydziały urzędu miasta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Łukaszyk Joanna
Odpowiedzi udzielono: 15 stycznia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy administrator danych, będący jednostką organizacyjną gminy ma obowiązek udostępniać informacje adresowe swoich interesantów na potrzeby prowadzonych postępowań administracyjnych przez wydziały urzędu miasta (tj. innego administratora danych) na podstawie przepisów prawa przywoływanych we wnioskach o udostępnienie danych osobowych, tj. art. 6 ust. 1 lit. c i e, art. 9 ust. 1 i ust. 2 lit. c i f RODO w związku z art. 7b, ustawy z dnia 14.06.1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego?

Wnioskowane dane osobowe są pozyskiwane w celu zweryfikowania przez inne jednostki aktualnych adresów do korespondencji stron w ramach danego postępowania administracyjnego. W tym miejscu należy wskazać, że administrator danych, do którego wpływają wnioski o udostępnienie danych osobowych nie jest uczestnikiem postępowań administracyjnych prowadzonych przez jednostki wnioskujące.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX