Czego dotyczy opiniowanie, o którym mowa w art. 10 ust. 2 ustawy o ochronie przyrody, w odniesieniu do określenia i zmiany granic parku narodowego?
PYTANIE
Zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody – dalej u.o.p., określenie i zmiana granic parku narodowego może nastąpić po uzgodnieniu z właściwymi miejscowo organami uchwałodawczymi jednostek samorządu terytorialnego, na których obszarze działania planuje się powyższe zmiany, oraz po zaopiniowaniu, w terminie 30 dni od dnia przedłożenia tych zmian, przez zainteresowane organizacje pozarządowe. Niezłożenie opinii w przewidzianym terminie uznaje się za brak uwag. Powyższy przepis rozumiem następująco: Określenie i zmiana granic parku narodowego może nastąpić po uzgodnieniu z właściwymi miejscowo radami gmin, radami powiatów, sejmikami wojewódzkimi, na których obszarze działania planuje się powyższe zmiany. Bez tego uzgodnienia nie można ani określić, ani zmienić granic parku. Milcząca zgoda po upływie 30 dni nie dotyczy uzgodnienia granic (dotyczy opinii). Szczególnie gdy o powyższe uzgodnienie wystąpiło Ministerstwo Środowiska, a nie organizacja pozarządowa.
Czego zatem dotyczy opiniowanie, o którym mowa po przecinku, do którego stosuje się ostatnie zdanie art. 10 ust. 2 u.o.p. o traktowaniu braku opinii jako brak uwag? Na jakiej podstawie rada powiatu ma zaopiniować zaproponowaną przez Ministerstwo Środowiska zmianę granic parku narodowego, skoro MŚ nie przesłało mapy z zaznaczoną proponowaną nową granicą parku?
Nadmieniam, że nie posiadamy nawet mapy z dotychczasową granicą parku.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX