Cz w regulaminie pracy można zapisać konieczność pracy w wolną sobotę?
PYTANIE
Zatrudnionych w firmie przedstawicieli medycznych obowiązuje zadaniowy system czasu pracy. Soboty są dniami wolnymi od pracy od z tytułu pięciodniowego tygodnia pracy. Zdarza się jednak, że przedstawiciele biorą udział w targach, konferencjach lub sympozjach medycznych, które odbywają się w soboty. Dostają w zamian inny dzień wolny (o terminie sami decydują, składając odpowiedni wniosek) w czasie okresu rozliczeniowego.
Czy w związku z tym prawidłowy jest zapis w regulaminie: "Soboty są dniami wolnymi od pracy, z tytułu pięciodniowego tygodnia pracy, jednakże praca w soboty jest dopuszczalna w przypadku wystąpienia potrzeb pracodawcy takich jak, ale nie wyłącznie: konieczności udziału pracowników w targach, konferencjach, kongresach, sympozjach. W takim przypadku za przepracowaną sobotę udziela się pracownikowi innego dnia wolnego w ramach okresu rozliczeniowego."?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX