Co zrobić w sytuacji, w której pracownicy dokonali zakupu narzędzi w USA, które wykorzystują do pracy w Polsce, ale narzędzia zostały przewiezione bez dokonania odprawy celnej?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 maja 2021 r.
Odpowiedzi udzielono: 3 września 2019 r.
PYTANIE
Jesteśmy spółką z.o.o. zajmującą się naprawą silników. Od dłuższego czasu podczas delegacji w Stanach Zjednoczonych pracownicy dokonują zakupu narzędzi o niskiej wartości (średnia łączna kwota zakupionych narzędzi to ok 230,00 USD), które później wykorzystywane są w Polsce podczas pracy. Okazało się, że narzędzia przewożone są w walizkach bez dokonania odprawy celnej, więc w związku z tym nie było płacone ani cło ani podatek VAT.
Z jakimi konsekwencjami w zakresie VAT i cła musi liczyć się zarząd spółki w zaistniałej sytuacji?
Co spółka powinna w takiej sytuacji uczynić, aby uniknąć negatywnych konsekwencji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX