Co zrobić w przypadku, gdy została błędnie wyliczona odpłatność za usługi opiekuńcze?
PYTANIE
Co zrobić w przypadku, gdy została błędnie wyliczona odpłatność za usługi opiekuńcze?
Organ nie wziął pod uwagę jednej składowej dochodu strony, która powinna być doliczona do dochodu. Usługi już trwają, dwie odpłatności za dwa miesiące zostały już uregulowane. Aktualnie strona składa wniosek o zmniejszenie ilości godzin usług opiekuńczych w tygodniu i wychodzi błąd w odpłatności.
Jak dalej postąpić?
Odpłatność strony powinna być wyższa.
Czy jest możliwość w związku ze złożonym wnioskiem o zmniejszenie ilości godzin, aby wyliczyć nową odpłatność, np. od połowy miesiąca i od razu zmniejszyć ilość usług?
Czy może zmienić tamtą decyzję, ustalić nową odpłatność (wyższą) i wydać drugą decyzję zmniejszającą ilość godzin już w prawidłowej kwocie?
Jaka podstawa prawna?
A czy jeżeli strona mi się zgodzi (na piśmie i złoży wniosek) na ponowne przeliczenie odpłatności nie będę musiała występować do SKO?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX