Co zrobić w przypadku, gdy towar i faktura została dostarczona właściwemu odbiorcy, ale faktura została wystawiona z błędną nazwą i NIP?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 22 kwietnia 2020 r.

PYTANIE

Polska spółka A wysłała towar do Niemiec w styczniu do punktu docelowego B dla kontrahenta C. Firma uzupełniła dokument przewozowy CMR oraz wystawiła fakturę i wykazała wewnątrzwspólnotowa dostawę towarów za miesiąc styczeń. W kwietniu dostaliśmy informację że kontrahent C ma złą nazwę i NIP.

W jaki sposób skorygować tę sytuację?

Czy wystarczy faktura korygująca wystawiona w kwietniu z poprawną nazwą kontrahenta oraz skorygowanie tylko VAT UE w miesiącu styczniu?

W jaki sposób skorygować JPK VAT  i za jaki miesiąc?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX