Co zrobić, jeżeli w OPZ i projekcie umowy wskazano wymagany 60 miesięczny okres gwarancji, a wykonawcy wskazali w formularzu ofertowym 36 i 72 miesiące?
PYTANIE
Jakie czynności powinien podjąć zamawiający, gdy w postępowaniu w trybie podstawowym bez negocjacji, gdzie kryterium ceny stanowiło 100%, a w opisie przedmiotu zamówienia oraz projekcie umowy wskazano wymagany 60 miesięczny okres gwarancji, w sytuacji, gdy w formularzu ofertowym wykonawcy (w postępowaniu wpłynęły tylko 2 oferty) jeden wskazał, iż udziela 36 miesięcznego okresu gwarancji, a drugi, że 72 miesięcznego.
Jeżeli zamawiający wezwie do złożenia wyjaśnień w tym zakresie, to przecież formularz ofertowy nie podlega uzupełnieniu/modyfikacji – stanowi treść oferty, zatem, jeżeli nawet wykonawcy wskażą w wyjaśnieniach, że okres gwarancji wpisali omyłkowo, to formularz nie podlega modyfikacji i zamawiający powinien unieważnić postępowanie na podstawie art. 255 pkt 2 PZP?
Czy możliwa jest inna ścieżka postępowania, umożliwiająca wybór wykonawcy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX