Co zrobić, jeżeli w OPZ i projekcie umowy wskazano wymagany 60 miesięczny okres gwarancji, a wykonawcy wskazali w formularzu ofertowym 36 i 72 miesiące?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Banasik Paweł
Odpowiedzi udzielono: 27 czerwca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jakie czynności powinien podjąć zamawiający, gdy w postępowaniu w trybie podstawowym bez negocjacji, gdzie kryterium ceny stanowiło 100%, a w opisie przedmiotu zamówienia oraz projekcie umowy wskazano wymagany 60 miesięczny okres gwarancji, w sytuacji, gdy w formularzu ofertowym wykonawcy (w postępowaniu wpłynęły tylko 2 oferty) jeden wskazał, iż udziela 36 miesięcznego okresu gwarancji, a drugi, że 72 miesięcznego.

Jeżeli zamawiający wezwie do złożenia wyjaśnień w tym zakresie, to przecież formularz ofertowy nie podlega uzupełnieniu/modyfikacji – stanowi treść oferty, zatem, jeżeli nawet wykonawcy wskażą w wyjaśnieniach, że okres gwarancji wpisali omyłkowo, to formularz nie podlega modyfikacji i zamawiający powinien unieważnić postępowanie na podstawie art. 255 pkt 2 PZP?

Czy możliwa jest inna ścieżka postępowania, umożliwiająca wybór wykonawcy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX