Co zrobić, gdy wybrany wykonawca, po wyznaczeniu przez zamawiającego terminu podpisania umowy, zwrócił się z wnioskiem o wyznaczenie nowego terminu, który wykracza poza termin związania ofertą?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kardas Bartłomiej
Odpowiedzi udzielono: 6 lutego 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Co powinien zrobić zamawiający w sytuacji, gdy wybrany wykonawca po wyznaczeniu terminu podpisania umowy przez zamawiającego zwrócił się z wnioskiem o wyznaczenie nowego terminu, który jednak wykracza poza termin związania ofertą?

Czy należy zasugerować, aby wykonawca przedłużył termin związania ofertą na podstawie art. 85 ust. 2 p.z.p.?

Czy w takim przypadku zamawiający powinien zwrócić się do pozostałych wykonawców o przedłużenie terminu związania ofertą?

Czy możliwe jest przedłużanie terminu związania ofertą po wyborze najkorzystniejszej oferty?

A gdyby ostatecznie wybrany wykonawca uchylił się od podpisania umowy, to czy zamawiający może przystąpić do oceny kolejnej najwyżej ocenionej oferty (procedura odwrócona), w przypadku gdyby nie doszło do przedłużenia terminu związania ofertą?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX