Nowość Co w sytuacji, gdy warunki wpisane w decyzji "starej" i "nowej" się wykluczają?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gall Marek
Odpowiedzi udzielono: 17 czerwca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z wymaganiami prawa w przypadku inwestycji/działalności, które wymagają uzyskania decyzji w zakresie ochrony środowiska (decyzja środowiskowa, odpadowa, na emisje do powietrza) realizację inwestycji można rozpocząć dopiero po uzyskaniu decyzji. Z tego wynika, że również w przypadku, gdy inwestor już posiada decyzję i chce wprowadzić zmianę w swoim przedsięwzięciu/instalacji w zakresie, który wymaga zmiany decyzji, również może taką zmianę w przedsięwzięciu/instalacji wprowadzić dopiero po uzyskaniu zmiany decyzji. Jednocześnie należy mieć na uwadze, że w każdym momencie działalność inwestora/funkcjonowanie instalacji musi być zgodne z posiadaną decyzją. Zatem do dnia wydania "nowej" decyzji nie można tych zmian w instalacji/przedsięwzięciu wprowadzić, natomiast po dniu wydania zmienionej decyzji należy być już w zgodzie z nową decyzją, co w praktyce często nie jest możliwe z uwagi na czas potrzebny do realizacji tych zmian np. montaż/demontaż urządzeń itd.

Co w sytuacji, gdy warunki wpisane w decyzji "starej" i "nowej" się wykluczają?

Jak należy takie sytuacje rozpatrywać w kontekście zgodności z wymogami prawa tj. stosowaniem się do zapisów posiadanych decyzji? (np. aktualna decyzja narzuca wymóg odprowadzania emisji 5 wylotami, a nowa decyzja dla tego samego źródła emisji narzuca wymóg odprowadzania 1 wylotem z zainstalowanym filtrem)

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX