Co w sytuacji, gdy nie ma informacji od dostawcy, od kiedy numer NIP został zmieniony?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 12 sierpnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

13.07.2020 dostawca unijny z Holandii, spełniający warunki z art. 15 ustawy z 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2020 r. poz. 106) wystawił fakturę za dostawę części, które zostały przetransportowane na teren Polski z Holandii. Polski nabywca (zarejestrowany do VAT-UE) nabył prawo do rozporządzania towarem jak właściciel.

Dostawca poinformował równocześnie, że od 16.07.2020 nastąpi zmiana numeru NIP, ale wszystkie faktury wystawione przed 16.07 zostały zgłoszone pod starym numerem (tym, który jest na fakturze). Problem polega jednak na tym, że z informacji uzyskanych od KIP wynika, że na dzień 13.07.2020 numer VAT użyty na fakturze był już nieaktywny. Nie posiadamy niestety żadnego dokumentu urzędowego od dostawcy, który by potwierdził od kiedy numer NIP został zmieniony.

Czy w aktualnej sytuacji powinniśmy rozpoznać WNT i nie wykazywać transakcji w informacji podsumowującej (z uwagi na nieaktywny numer NIP), czy wykazać transakcję do VAT-UE pod numerem już nieważnym, ale zgodnie z oświadczeniem dostawcy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX