Co w sytuacji, gdy faktura i paragon zawierają błędny NIP?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Styczyński Rafał
Odpowiedzi udzielono: 2 czerwca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Klient kupuje usługę noclegową, jednak po kilku tygodniach orientuje się, że NIP na paragonie do którego wystawiono również fakturę jest nieprawidłowy.

Czy przepisy przewidują możliwość korekty/anulacji paragonu w takiej sytuacji i zarejestrowanie na kasie fiskalnej prawidłowego paragonu?

Czy przepisy przewidują inne rozwiązanie?

Czy klient ma określony przepisami czas, w którym może wnosić o skorygowanie faktury/paragonu, na których jest błędny NIP?

W jaki sposób prawidłowo przeprowadzić procedurę korekty, jeżeli faktura (zawierająca błędny NIP) została wystawiona na podstawie paragonu zawierającego błędny NIP nabywcy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX