Co w przypadku, w którym na moment zawieszenia działalności u podatnika stosującego kasową metodę rozliczeń występują nieopłacone faktury?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kamiński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 9 grudnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Podatek VAT rozliczam metodą kasową. Planuje swoją działalność zawiesić. Nie wszystkie wystawione przeze mnie faktury zostały uregulowane przez moich kontrahentów przed zawieszeniem działalności.

Jak powinnam rozliczyć podatek VAT z otrzymanych zapłat w okresie zawieszenia działalności?

Czy powinnam sporządzać deklaracje VAT przez cały okres zawieszenia, czy tylko w miesiącach w których otrzymam zapłatę?

Co zrobić w sytuacji gdy otrzymam zapłatę po okresie 6 miesięcy od zawieszenia działalności gdy moja działalność może zostać już wykreślona z rejestru czynny podatników VAT?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX