Co powinien zrobić zamawiający, jeżeli zachodzą rozbieżności co do długości okresu gwarancji wskazanego w ofercie i specyfikacji technicznej składanej jako przedmiotowy środek dowodowy?
PYTANIE
Zamawiający prowadzi postępowanie w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt 1 nowego PZP. Jednym z kryteriów oceny ofert w postępowaniu była długość okresu gwarancji. Wykonawcy wraz z ofertą złożyli specyfikację techniczną jako przedmiotowy środek dowodowy. W postępowaniu wpłynęło 9 ofert od wykonawców. W kilku złożonych ofertach pojawiają się rozbieżności w formularzu oferty i specyfikacji technicznej. Wykonawcy w ofercie w kryteriach oceny ofert wpisali inny termin gwarancji niż uzupełniony w specyfikacji technicznej.
Czy zamawiający powinien wezwać wykonawców na podstawie art. 223 ust. 1 nowego PZP do wyjaśnień treści ofert i przedmiotowych środków dowodowych (okres gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert), czy odrzucić na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 nowego PZP w związku z art. 107 ust. 3 nowego PZP?
Być może istnienie jakieś inne rozwiązanie w ustawie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX