Co powinien zrobić zamawiający, jeżeli wykonawca nie uzupełnił pełnomocnictwa w terminie z powodu problemów technicznych?
PYTANIE
Co powinien zrobić zamawiający w przetargu nieograniczonym powyżej progów unijnych, prowadzonym z zastosowaniem platformy zakupowej w sytuacji, gdy wykonawca na wezwanie do poprawienia pełnomocnictwa i wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny oraz złożenia dokumentów wymaganych na 2 etapie, o godz 23:56 wysłał maila do pracownika zamawiającego z wnioskiem, w którym wskazał, iż "W związku z problemami technicznymi zwracam się z prośbą o możliwość uzupełniania dokumentów, oraz przesłania grupy, JEDZ oraz wszelkich innych dokumentów do jutra do 12:00 (12 godzin po upływie pierwotnego terminu)?
Wykonawca nie załączył żadnych szczegółowych wyjaśnień ani dowodów, chociażby w postaci zrzutu z ekranu potwierdzającego fakt problemów technicznych (wniosek został podpisany podpisem kwalifikowanym elektronicznym więc nie był to problem z podpisem).
Czy należy uznać, że pełnomocnictwo i wyjaśnienia podlegają jednokrotnemu wezwaniu?
Czy zamawiający zobowiązany jest przeprowadzić dochodzenie/wyjaśnienie zaistniałej sytuacji, czy może uznać, że wykonawca do wyznaczonego terminu nie złożył wymaganych dokumentów i podlega odrzuceniu?
Czy zamawiający zobowiązany jest zabrać wadium w powyższej sytuacji, pomimo iż była to jedyna oferta w postępowaniu na tą część?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX