Co powinien zrobić zamawiający, jeżeli popełnił błąd w formułowaniu kryterium oceny ofert, którym był termin realizacji dostawy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wolski Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 16 sierpnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zamawiający popełnił błąd w postępowaniu. Kryterium oceny ofert był termin realizacji dostawy. Zamawiający omyłkowo opisał w SIWZ, że za dłuższy termin realizacji wykonawca otrzyma więcej punktów, a za krótszy otrzyma mniej punktów. Zamawiający zorientował się o błędzie dopiero po wyborze ofert. Wykonawca, który zaoferował do 26 sierpnia otrzymał 0 punktów, a za cenę otrzymał 60 punktów. Zaś wykonawca, który zaoferował wyższą cenę otrzymał 59,57 pkt, a za termin do 21 sierpnia otrzymał 40 punktów. W SIWZ był błędny zapis: 1) Jeżeli wykonawca wykaże termin realizacji dostawy – do 21.08.2020 r., wówczas otrzyma 0 punktów w kryterium "termin realizacji dostawy", 2) Jeżeli wykonawca wykaże termin realizacji dostawy - do 24.08.2020 r. wówczas otrzyma 20 punktów w kryterium "termin realizacji dostawy", 3) Jeżeli wykonawca wykaże termin realizacji dostawy - do 26.08.2020 r., wówczas otrzyma 40 punktów w kryterium "termin realizacji dostawy".

Czy zamawiający może unieważnić postępowanie ze względu na wadę?

Czy też zamawiający powinien unieważnić wybór oferty i wybrać drugą ofertę z tańszą ceną i dłuższym terminem?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX