Co powinien zrobić zamawiający jeżeli otrzymał odszkodowanie za szkodę powstałą przy realizacji zamówienia, przy jednoczesnym naprawieniu jej przez wykonawcę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2020 r.
Autor odpowiedzi: Wolski Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 30 września 2019 r.

PYTANIE

Gmina zamówiła budowę sali gimnastycznej przy szkole podstawowej stanowiącej jej własność. Na skutek niewłaściwego zabezpieczenia terenu budowy przez wykonawcę doszło do zalania szkoły w czasie obfitych opadów deszczu. Wykonawca posiadał ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w czasie budowy. Gmina otrzymała odszkodowanie od towarzystwa ubezpieczeniowego za powstałą szkodę. Następnie wykonawca naprawił własnym działaniem powstałą szkodę korzystając z własnych środków.

Czy w zaistniałej sytuacji gmina może zwrócić wykonawcy poniesione nakłady na likwidację szkody, skoro otrzymała środki pieniężne z likwidacji szkody pochodzące z polisy ubezpieczeniowej wykonawcy?

W przypadku twierdzącej odpowiedzi, jakie powinny być sporządzone dokumenty na tą okoliczność?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX