Co powinien zrobić zamawiający jeżeli otrzymał odszkodowanie za szkodę powstałą przy realizacji zamówienia, przy jednoczesnym naprawieniu jej przez wykonawcę?
PYTANIE
Gmina zamówiła budowę sali gimnastycznej przy szkole podstawowej stanowiącej jej własność. Na skutek niewłaściwego zabezpieczenia terenu budowy przez wykonawcę doszło do zalania szkoły w czasie obfitych opadów deszczu. Wykonawca posiadał ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w czasie budowy. Gmina otrzymała odszkodowanie od towarzystwa ubezpieczeniowego za powstałą szkodę. Następnie wykonawca naprawił własnym działaniem powstałą szkodę korzystając z własnych środków.
Czy w zaistniałej sytuacji gmina może zwrócić wykonawcy poniesione nakłady na likwidację szkody, skoro otrzymała środki pieniężne z likwidacji szkody pochodzące z polisy ubezpieczeniowej wykonawcy?
W przypadku twierdzącej odpowiedzi, jakie powinny być sporządzone dokumenty na tą okoliczność?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX