Co powinien zrobić organ podatkowy z zaległościami widniejącymi na koncie zmarłego podatnika po wydaniu decyzji o odpowiedzialności spadkobiorcy za długi spadkodawcy?
PYTANIE
Podatnik Pan x zmarł zostawiając zadłużenie w podatku od nieruchomości. Były wystawiane na Pana x tytuły wykonawcze, ale nie wyegzekwowane. US umorzył postępowanie wskazując na śmierć dłużnika i brak określonych spadkobierców. W późniejszym czasie sporządzono akt poświadczenia dziedziczenia. Organ wydał decyzję o odpowiedzialności spadkobiorcy za długi spadkodawcy.
Czy należy odpisać zaległości widniejące na koncie podatkowym Pana x (jakim dokumentem), a decyzję o odpowiedzialności przypisać na koncie podatkowym spadkobiorcy i w przypadku niewpłacenia zobowiązania tytuł wykonawczy wystawić na spadkobiercę? A może wpłatę zaległości przez spadkobiercę należy zaksięgować na koncie Pana x, ale co z windykacją jeśli zadłużenie nie zostanie uregulowane Jak właściwie powinno wyglądać księgowanie i windykacja w takim przypadku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX