Co powinien wskazać radny w oświadczeniu majątkowym w miejscu zatrudnienia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wilk Jakub
Odpowiedzi udzielono: 11 stycznia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 24h ustawy o samorządzie gminnym radny ma obowiązek złożenia oświadczenia majątkowego. W oświadczeniu musi m.in. podać informacje o dochodach osiąganych z tytułu zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej lub zajęć, z podaniem kwot uzyskiwanych z każdego tytułu. Wzór formularza oświadczenia określił Prezes Rady Ministrów rozporządzeniem z 26.02.2003 r. w sprawie określenia wzorów formularzy oświadczeń majątkowych radnego gminy, wójta, zastępcy wójta, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu wójta. W formularzu tym, na jego początku, należy podać miejsce zatrudnienia, stanowisko lub funkcję. Czy radny składający oświadczenie powinien w tym miejscu wyszczególnić swoje miejsce zatrudnienia (lub kilka miejsc, jeżeli świadczy pracę w kilku zakładach pracy, ewentualnie prowadzoną działalność gospodarczą), czy też może wpisać "Radny Rady Miejskiej w ...."? Czy w sytuacji gdy wpisze miejsce zatrudnienia jako Rada Miejska w ... (pomimo, że nie jest tam zatrudniony) i wykaże w pkt. VIII formularza oświadczenia dochody inne niż diety radnego i kwoty znacząco przewyższające wypłacane diety, przewodniczący rady powinien wezwać do poprawy oświadczenia? Co w przypadku jeżeli tego nie robi?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX