Co oprócz informacji, o której stanowi art. 48a ust. 5 u.o. ma zawierać treść polisy, aby organ był pewny, że jest zabezpieczony na ewentualność zapobiegania szkodom w środowisku i ich naprawie?
PYTANIE
Co oprócz informacji, o której stanowi art. 48a ust. 5 ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020 r. poz. 797) – dalej u.o. ma zawierać treść polisy, aby organ był pewny, że jest zabezpieczony na ewentualność zapobiegania szkodom w środowisku i ich naprawie?
Na kogo ma być wystawiona ta polisa - na wnioskodawcę i na powiat?
Czy ma być ustanowiona cesja na rzecz powiatu, aby powiat mógł w przyszłości skorzystać z polisy?
Jakie stwierdzenia ma zawierać treść polisy, aby powiat mógł z niej skorzystać w razie zaistnienia takiej potrzeby?
Zgodnie z art. 48a ust. 11 u.o. posiadacz odpadów jest obowiązany utrzymywać ustanowione zabezpieczenie roszczeń przez okres obowiązywania zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów i po zakończeniu obowiązywania tych zezwoleń, do czasu uzyskania ostatecznej decyzji o zwrocie zabezpieczenia roszczeń, o której mowa w ust. 18.
Na jaki okres ma być wystawiona polisa - polisa na czas obowiązywania zezwolenia (do końca obowiązywania zezwolenia lub dłużej (jak to wyegzekwować?) czy co roku nowa?
Czy organ może postanowić o innej formie zabezpieczenia roszczeń niż proponuje wnioskodawca, tj. czy organ może zdecydować, że zabezpieczenie roszczeń należy wpłacić np. w formie depozytu, pomimo, że wnioskodawca proponuje polisę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX