Co należy zrobić z wydatkami poniesionymi na rozbiórkę budynków, które zostaną przeksięgowane na pozostałe koszty operacyjne jako zaniechana inwestycja, a w przeciągu 2 lat powstanie w tym miejscu inna inwestycja?
PYTANIE
W firmie prowadzącej działalność handlową są rozpoczęte trzy inwestycje:
budowa centrali nasiennej - wszystkie wydatki były księgowane na konto 080 Środki trwałe w budowie, były to m.in. mapy, ekspertyzy techniczne, zmiana klasyfikacji gruntów, opłaty skarbowe, wykonanie dokumentacji i opinii technicznej. Prezes firmy podjął decyzję o przerwaniu inwestycji z powodów ekonomicznych (zła lokalizacja, nieopłacalność inwestycji);
budowa silosów na zboże - wszystkie wydatki były księgowane na konto 080 Środki trwałe w budowie, ale oprócz map, ekspertyz technicznych, badań gruntu, warunków zabudowy konto to zwiększały również faktury za rozbiórkę budynków i budowli, które stały na tym gruncie. Likwidacja tych budynków miała miejsce w związku z powstaniem nowej inwestycji, która nie będzie realizowana;
wdrożenie programu komputerowego - wydatki, które zwiększały to konto to prezentacje, częściowe wdrożenie oprogramowania, e-mapy. Okzało się, że przedstawiony program nie spełniał wszystkich warunków, które firma określiła i dlatego dyrektor działu IT podjął decyzję o rezygnacji z zakupu oprogramowania.
Czy wydatki na tych trzech inwestycjach mogą zwiększać pozostałe koszty operacyjne jako zaniechana inwestycja?
Co należy zrobić z wydatkami poniesionymi na rozbiórkę budynków, które zostaną przeksięgowane na pozostałe koszty operacyjne jako zaniechana inwestycja, a w przeciągu 2 lat powstanie w tym miejscu inna inwestycja?
W jaki sposób powinna być udokumentowana zaniechana inwestycja?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX