Co należy zrobić z kosztami upomnienia, które zostało odebrane przez podatnika po dokonaniu wpłaty?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 12 kwietnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 15 § 3c. ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji - obowiązek zapłaty kosztów upomnienia przedawnia się wraz z wygaśnięciem należności pieniężnej objętej tym upomnieniem. Jeżeli w upomnieniu ujęto więcej niż jedną należność pieniężną, koszty upomnienia przedawniają się wraz z wygaśnięciem należności pieniężnej o najpóźniejszym terminie płatności.

Czy przedawnienie kosztów dotyczy wygaśnięcia należności pieniężnej w związku z przedawnieniem, czy również wygaśnięcia należności pieniężnej w drodze zapłaty przez podatnika przed odbiorem upomnienia? Co należy zrobić z kosztami upomnienia, które zostało odebrane przez podatnika po dokonaniu wpłaty?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX