Co należy rozumieć przez dowody uiszczania opłat za usługi w pozbywaniu się nieczystości ciekłych?
PYTANIE
Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020 r. poz. 1439) – dalej u.u.c.p.g. właściciel nieruchomości, czy też najemca, lokator, lub użytkownik tejże nieruchomości przy pozbywaniu się nieczystości ciekłych z nieruchomości winien na wezwanie straży miejskiej/policji i/lub pracownika Urzędu Gminy przy ewentualnej kontroli okazać się umowa i dowodami uiszczania opłat za te usługi.
Co mieści się pod słowami "dowody uiszczania opłat za te usługi"?
Dlaczego niektóre Rady Miejskie Gmin uchwalają uchwały w których pozwalają udokumentować wykonanie tych obowiązków na podstawie innych dokumentów, np. rachunków, faktur VAT, paragonów?
A co z tzw. kwitami, które dają przedsiębiorcy?
Na kwitach przedsiębiorca pisze adres nieruchomości z której wywiózł nieczystości ciekłe lub osady z przydomowych oczyszczalni ścieków, podaje datę wywozu i ilość metrów sześciennych wywiezionych ścieków lub osadów.
W przypadku gdy nie ma takiej uchwały, to czy przy kontroli nieruchomości pracownik Gminy może uwzględnić jak ktoś okaże się faktura jako dowodem wywozu?
Czy to wtedy będzie uregulowane prawnie i czy można wtedy ten dokument uznać przy kontroli?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX