Co może zrobić pracodawca w przypadku długotrwałej nieobecności członków rady pracowniczej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Grzegorczyk Maja
Odpowiedzi udzielono: 31 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Co powinna zrobić rada pracowników (działająca na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji) w sytuacji gdy 2 z 7 członków rady, w tym jeden będący przewodniczącym, jest nieobecnych długotrwale i nie są znane terminy ich powrotu do pracy/pełnienia funkcji przewodniczącego / brania udziału w spotkaniach rady?

Regulamin rady określa, że spotkania rady zwołuje przewodniczący albo wiceprzewodniczący. Rada nie wybrała wiceprzewodniczącego po tym jak wiceprzewodniczący zrezygnował z funkcji. Regulamin określa jedynie sposób powołania przewodniczącego i wiceprzewodniczącego. Regulamin nie określa zasad jego zmian.

Co może lub powinien zrobić pracodawca w takiej sytuacji, a zwłaszcza by skutecznie wywiązywać się z obowiązków nałożonych na niego ustawą, na bieżąco, bez zbędnego oczekiwania na powrót osób nieobecnych?

Pracodawca np. w przypadku nieobecności z powodu zwolnienia lekarskiego nie może podejmować kontaktu z takim pracownikiem będącym członkiem rady. Nie może też wydawać radzie poleceń ani sugestii.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX