Co może zrobić organ prowadzący ewidencję w sytuacji kiedy po podjęciu decyzji o likwidacji szkół dane placówki prowadzą nabór na kolejny rok szkolny?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gawroński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 25 czerwca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Organ prowadzący ewidencję szkół/placówek niepublicznych (Starosta) wydał decyzję w 2023 roku w sprawie wykreślenia z ewidencji szkół/placówek niepublicznych z dniem 31 sierpnia 2024 roku liceum oraz technikum prowadzonego przez fundację. Decyzje stały się ostateczne i podlegają wykonaniu. Organ prowadzący (fundacja) ww. szkoły nie dopełnił nałożonego obowiązku wynikającego z art. 172 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku - Prawo oświatowe, a dodatkowo prowadzi nabór do szkół, o których mowa na przyszły rok szkolny tj. 2024/2025. Jakie kroki prawne powinny być wszczęte w zaistniałej sytuacji i przez kogo, jeśli w świetle prawa na dzień 1 wrzenia 2024 roku ww. szkoły będą już wykreślone z ewidencji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX