Co firma powinna uznać za koszty bezpośrednie a co za pośrednie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 26 stycznia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma prowadzi działalność usługową, która polega na tworzeniu opracowań dla różnego rodzaju instytucji państwowych oraz prywatnych. Podpisując umowę na wykonanie danego opracowania firma musi przedłożyć kalkulację ceny tej informacji.

Jak prawidłowo powinna wyglądać taka kalkulacja? Co firma powinna uznać za koszty bezpośrednie a co za pośrednie (klient życzy sobie aby kalkulację podzielić na takie koszty i określa, że koszty pośrednie powinny stanowić 20% kosztów bezpośrednich)? Czy ustawa lub inny dokument określa takie wartości? Jaka jest główna różnica między ustaleniem ceny produktu a usługi? W naszej firmie głównym kosztem są wynagrodzenia pracowników, czy inne koszty, takie jak czynsz telefony materiały amortyzacja można zaliczyć do kosztów bezpośrednich?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX