Co do którego wniosku należy wszcząć postępowanie, jeśli matka przesłała elektronicznie trzy wnioski o świadczenie dobry start na to samo dziecko?
PYTANIE
1. Matka przesłała elektronicznie trzy wnioski na dobry start na to samo dziecko.
Czy należy rozpatrzyć pierwszy wniosek, a w przypadku dwóch pozostałych umorzyć postępowanie, czy rozpatrzyć pierwszy wniosek, a w przypadku dwóch pozostałych odmówić wszczęcia postępowania?
2. Jeżeli wniosek elektroniczny na dobry start z zaznaczoną formą odpowiedzi: elektronicznie zawiera błędy, np. brak ulicy zamieszkania, a osoba ta pobiera inne świadczenia i wiemy z urzędu, na jakiej ulicy zamieszkuje, to czy powinniśmy wezwać osobę do poprawy wniosku czy nie?
3. Jeśli osoba przesyła elektronicznie wniosek na dobry start i zaznacza jako preferowany sposób odpowiedzi - formę elektroniczną, to czy jeśli we wniosku będzie błąd, to powinniśmy elektronicznie wezwać osobę do jego poprawy, czy wystarczy zadzwonić do osoby i może ona podejść i wpisać właściwe dane na wydrukowanym papierowym wniosku?
Jeśli trzeba ją wezwać elektronicznie, to czy osoba może w załączniku elektronicznym zamieścić pismo lub oświadczenie z poprawnymi danymi?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX