Skubiszak-Kalinowska Irena, Zmiana treści wstępnego ogłoszenia informacyjnego o koncesji
Zmiana treści wstępnego ogłoszenia informacyjnego o koncesji
Zmiana treści wstępnego ogłoszenia informacyjnego o koncesji
Zmiana treści ogłoszenia o koncesji
Ustawa o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi nie zawiera szczególnych regulacji odnośnie do procedury zmian treści opublikowanego wstępnego ogłoszenia informacyjnego. Nie oznacza to jednak, że zmiana ogłoszenia nie jest dopuszczalna, ponieważ - pomimo iż nie jest to regułą - należy się liczyć z faktem, że pierwotna treść ogłoszenia może ulec zmianie. Zamawiający, dokonując jakichkolwiek zmian, powinien jednak mieć na względzie fundamentalne zasady, jakim podlega postępowanie o zawarcie umowy koncesji
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: przyjęcie wniosku o zmianę treści ogłoszenia
Zamawiający, w przypadku zgłoszenia potrzeby zmiany treści opublikowanego wstępnego ogłoszenia informacyjnego, powinien przeprowadzić badanie w zakresie ustalenia wnioskodawcy i zasadności złożonego wniosku.
Krok: od kogo pochodzi wniosek?
Zmianą treści wstępnego ogłoszenia informacyjnego mogą być zainteresowane obie strony.
Odbiorcy, do których było skierowane wstępne ogłoszenie informacyjne stanowiące oświadczenie woli zamawiającego (czyli potencjalni wykonawcy), mogą, w wyniku jego szczegółowej analizy, zauważyć, że jego treść jest niezgodna z obowiązującymi przepisami, w tym jest dla nich niejasna, niekompletna lub budzi wątpliwości, które mogą skutkować niezłożeniem lub złożeniem wniosku/oferty, które nie będą odpowiadać wymogom określonym w dokumentach koncesji. W takiej sytuacji najczęściej dochodzą do przekonania, że treść ww. dokumentu powinna zostać zmieniona i składają wnioski, których celem jest wprowadzenie modyfikacji.
Zamawiający natomiast podejmują decyzję o zmianie pierwotnej treści wstępnego ogłoszenia informacyjnego w ramach tzw. autokontroli, czyli np. w przypadku zauważenia wady lub potrzeby aktualizacji jego treści.