Skubiszak-Kalinowska Irena, Zmiana treści ogłoszenia o koncesji
Zmiana treści ogłoszenia o koncesji
Zmiana treści ogłoszenia o koncesji
Zmiana treści ogłoszenia o koncesji
Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi nie zawiera szczególnych regulacji odnośnie procedury zmian treści opublikowanego ogłoszenia o koncesji. Twórcy jej projektu już w uzasadnieniu podkreślili jednak, iż nie oznacza to, że zmiana ogłoszenia nie jest dopuszczalna, ponieważ, pomimo iż nie jest to regułą, należy liczyć się z faktem, że pierwotna treść ogłoszenia może ulec zmianie. Koncesjodawca, dokonując jakichkolwiek zmian, powinien jednak mieć na względzie fundamentalne zasady, jakim podlega postępowanie o zawarcie umowy koncesji. Powinien również wziąć pod uwagę ewentualność wydłużenia, wyznaczonego do składania wniosków terminu, szczególnie, jeśli zmiany mają charakter istotny lub upływ pierwotnego terminu mógłby mieć miejsce w niedługim czasie (Uzasadnienie do rządowego projektu ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi, Druk sejmowy Nr 834 z 17.7.2008 r., Sejm VI. kadencji, s. 25).
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: przyjęcie wniosku o zmianę treści ogłoszenia
Koncesjodawca, w przypadku zgłoszenia potrzeby zmiany treści opublikowanego ogłoszenia, powinien przeprowadzić badanie w zakresie ustalenia wnioskodawcy i zasadności złożonego wniosku.
Krok: od kogo pochodzi wniosek?
Zmianą treści ogłoszenia mogą być zainteresowane obie strony. Sam koncesjodawca, w przypadku zauważenia wady lub potrzeby aktualizacji treści ogłoszenia, jak i zainteresowane wszczętym postępowaniem podmioty, gdy treść ogłoszenia jest dla nich niejasna, niekompletna lub budzi wątpliwości, które mogą zaskutkować niezłożeniem lub złożeniem wniosku, który nie zostanie przyjęty.