Sokołowska Anna, Zbieg tytułów do ubezpieczeń społecznych w przypadku zawarcia umowy zlecenia z osobą zatrudnioną u innego pracodawcy

Procedury
Status:  Aktualna
Wersja od: 20 czerwca 2016 r.
Autor:

Zbieg tytułów do ubezpieczeń społecznych w przypadku zawarcia umowy zlecenia z osobą zatrudnioną u innego pracodawcy

Zbieg tytułów do ubezpieczeń społecznych w przypadku zawarcia umowy zlecenia z osobą zatrudnioną u innego pracodawcy

Zbieg tytułów do ubezpieczeń społecznych w Przypadku zawarcia umowy zlecenia z osobą zatrudnioną u innego pracodawcy

W procesie ustalania obowiązku ubezpieczeń społecznych z tytułu wykonywania pracy na podstawie umowy zlecenia istotne znaczenie ma fakt posiadania przez zleceniobiorcę innych tytułów do obowiązkowych ubezpieczeń oraz fakt zawarcia tej umowy z innym pracodawcą. Występuje wówczas zbieg tytułów do ubezpieczeń społecznych, gdzie jednym z tytułów jest wykonywanie pracy na podstawie umowy zlecenia. Od dnia 1 stycznia 2016 r., z założenia każda umowa zlecenia rodzi obowiązek ubezpieczeń społecznych. Zasady przedstawione wyżej obejmują również osoby wykonujące pracę najemną poza granicami Polski.

Zbieg tytułów do ubezpieczeń społecznych w przypadku zawarcia umowy zlecenia z osobą zatrudnioną u innego pracodawcy zleceniodawca zleceniodawca czy wynagrodzenie z umowy o pracę z innym pracodawcą jest wyższe od minimalnego? oskładkowanie umowy zlecenia brak konieczności oskładkowania wynagrodzenie niższe od minimalnego wynagrodzenie wyższe od minimalnego zbieg ubezpieczeń nie występuje zbieg ubezpieczeń występuje rodzaj zbiegu ubezpieczeń umowa o pracę z innym pracodawcą analiza oświadczenia pod kątem zbiegu do ubezpieczeń podjęcie decyzji o delegowaniu zleceniobiorcy do pracy podpisanie umowy przekazanie umowy czy występuje zbieg tytułów do ubezpieczeń? tak nie przekazanie analiza nie tak

Krok: podjęcie decyzji o delegowaniu zleceniobiorcy do pracy

W przypadku gdy zleceniodawca kieruje zleceniobiorcę do pracy za granicą jest zobowiązany do podpisania umowy z taką osobą. Wówczas może zostać podpisana np. umowa zlecenia. Wybór formy zatrudnienia zależy od pracodawcy i jest uwarunkowany rodzajem pracy będącej przedmiotem umowy.

E

Krok: podpisanie umowy

Po uzgodnieniu warunków umowy - strony tj. zleceniobiorca oraz zleceniodawca podpisują umowę zlecenia.