Sokołowska Anna, Zasady ewidencjonowania czasu pracy pracowników
Zasady ewidencjonowania czasu pracy pracowników
Zasady ewidencjonowania czasu pracy pracowników
Pracodawca prowadzi ewidencję czasu pracy pracownika do celów prawidłowego ustalenia jego wynagrodzenia i innych świadczeń związanych z pracą. Pracodawca udostępnia tę ewidencję pracownikowi, na jego żądanie.
W stosunku do pracowników objętych systemem zadaniowego czasu pracy, pracowników zarządzających w imieniu pracodawcy zakładem pracy oraz pracowników otrzymujących ryczałt za godziny nadliczbowe lub za pracę w porze nocnej nie ewidencjonuje się godzin pracy.
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: Obowiązek ewidencjonowania czasu pracy pracowników
Nakaz ewidencjonowania czasu pracy pracowników, w tym również pracowników niepełnosprawnych, wynika wprost z art. 149 § 1 k.p., zgodnie z którym pracodawca prowadzi ewidencję czasu pracy pracownika do celów prawidłowego ustalenia jego wynagrodzenia i innych świadczeń związanych z pracą.
Ewidencja czasu pracy ma zatem przede wszystkim przedstawiać rzeczywisty czas pracy pracownika.
Krok: Wybór formy ewidencjonowania czasu pracy
Przepisy kodeksu pracy nie wprowadzają jednolitego wzoru karty ewidencji czasu pracy. Kartę taką, zgodnie ze swoimi potrzebami, opracowuje sam pracodawca.