Ogonowska Adrianna, Wydanie decyzji o nałożeniu na sprawcę wypadku obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków

Procedury
Status:  Aktualna
Wersja od: 1 stycznia 2017 r.
Autor:

Wydanie decyzji o nałożeniu na sprawcę wypadku obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków

Wydanie decyzji o nałożeniu na sprawcę wypadku obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków

Wydanie decyzji o nałożeniu na sprawcę wypadku obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków

Przedmiotem procedury jest wydanie decyzji o nałożeniu na sprawcę wypadku obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków. Uczestnikami procedury są: właściwy organ (tj. starosta, regionalny dyrektor ochrony środowiska, dyrektor urzędu morskiego), sprawca wypadku oraz posiadacz odpadów.

Wydanie decyzji o nałożeniu na sprawcę wypadku obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków posiadacz odpadów posiadacz odpadów odebranie odpadów pochodzących z wypadków sprawca wypadku sprawca wypadku odebranie decyzji o nałożeniu na sprawcę wypadku obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków czy decyzja nakłada obowiązek przekazania tych odpadów posiadaczowi odpadów? nieprzekazanie odpadów pochodzących z wypadków posiadaczowi odpadów przekazanie odpadów pochodzących z wypadków starosta, rdoś, dyrektor urzędu morskiego starosta, rdoś, dyrektor urzędu morskiego wystąpienie przesłanek nałożenia obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków czy organ uznaje za zasadne nałożenie obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków? brak potrzeby nałożenia obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków wydanie decyzji o nałożeniu na sprawcę wypadku obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków nie tak nie tak

Krok: wystąpienie przesłanek nałożenia obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków

Właściwy organ bada, czy względy ochrony życia, zdrowia ludzi lub środowiska uzasadniają nałożenie na sprawcę wypadku obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków, w tym obowiązek przekazania ich wskazanemu posiadaczowi odpadów.

Pod pojęciem właściwego organu rozumiemy co do zasady starostę właściwego ze względu na miejsce powstania odpadów z wypadków. Natomiast w przypadku przedsięwzięć i zdarzeń na terenach zamkniętych jest nim RDOŚ. Z kolei w przypadku odpadów z wypadków powodujących zanieczyszczenie morza może nim być dyrektor urzędu morskiego właściwy ze względu na miejsce powstania odpadów.

Definicja terenów zamkniętych wynika z art. 3 pkt 40 p.o.ś. Jej uzupełnieniem jest definicja wynikająca z § 3 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 lipca 2003 r. w sprawie terenów zamkniętych niezbędnych dla obronności państwa (Dz. U. Nr 141, poz. 1368).

Definicja odpadów z wypadków wynika z art. 3 ust. 1 pkt 13 u.o. Szerzej na temat tej definicji B. Rakoczy (red.), Ustawa o odpadach. Komentarz, Warszawa 2013, s. 322–323; W. Radecki, Ustawa o odpadach. Komentarz, Warszawa 2013, s. 313–314.

Krok: czy organ uznaje za zasadne nałożenie obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków?

Właściwy organ ma swobodę w zakresie oceny potrzeby nałożenia obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków.