Procedury
Status: Aktualna
Wersja od: 1 lipca 2019 r.
Autor:

Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych w przedsiębiorstwie – krok po kroku

Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych w przedsiębiorstwie – krok po kroku

Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych w przedsiębiorstwie – krok po kroku

Zgodnie z postanowieniami ustawy z 4.10.2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych od 1.07.2019 r. określone podmioty są zobowiązane do utworzenia pracowniczego planu kapitałowego (PPK), czyli uzupełniającego programu pozwalającego na oszczędzanie na emeryturę. Utworzenie PPK wiąże się z koniecznością spełnienia wielu wymogów formalnych i prawnych, jak również wdrożenia określonych zmian organizacyjnych.

Krok: Analiza czy ustawa o PPK ma zastosowanie wobec przedsiębiorcy

Analizując kwestie związane z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi w pierwszej kolejności każdy przedsiębiorca powinien przenalizować w oparciu o przepisy ustawy o pracowniczych planach kapitałowych, czy w stosunku do jego firmy jest konieczność uruchomienia Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Krok: Czy jest obowiązek utworzenia PPK?

Ustawa o PPK w kontekście tworzenia planów kapitałowych nie posługuje się pojęciem pracodawcy bądź zleceniodawcy tylko definicją podmiotu zatrudniającego. Tak więc, czy dany podmiot gospodarczy będzie miał obowiązki związane z PPK zależy od tego, czy został zakwalifikowany przez przepisy jako podmiot zatrudniający.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację