Gruszecki Krzysztof, Ustalenie nowego planu remediacji

Procedury
Status:  Aktualna
Wersja od: 29 czerwca 2016 r.
Autorzy:

Ustalenie nowego planu remediacji

Ustalenie nowego planu remediacji

Ustalenie nowego planu remediacji

Celem sporządzania przez prowadzącego instalację raportu początkowego, raportu końcowego, jeśli w danym przypadku są wymagane, oraz wyników badań i pomiarów gleby, ziemi i wód gruntowych, o których mowa w art. 217a ust. 3 p.o.ś., jest umożliwienie organowi podjęcia działań zmierzających do przywrócenia środowiska do stanu właściwego.

Krok: stwierdzenie zanieczyszczenia gleby, ziemi lub wód gruntowych

Obowiązek ustalenia planu remediacji powstaje w przypadku, gdy na podstawie przedłożonych organowi raportów, tj. raportu początkowego, raportu końcowego czy badań, o których mowa w art. 217a ust. 3 p.o.ś., sporządzonych zgodnie z przepisami p.o.ś. - patrz: Przeprowadzenie badań zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych i raportu końcowego, organ stwierdził zanieczyszczenie powierzchni ziemi substancjami powodującymi ryzyko na terenie zakładu. Przy czym za zanieczyszczenie powierzchni ziemi (której definicja legalna zawarta jest w art. 3 pkt 25 p.o.ś.) uznaje się przekroczenia dopuszczalnych zawartości substancji powodujących ryzyko w glebie lub w ziemi, patrz: Ustalenie zanieczyszczenia powierzchni ziemi.

Ustalenie nowego planu remediacji prowadzący instalację prowadzący instalację odebranie zawiadomienia o wszczęciu postępowania zawiadomienie o zamiarze zakończenia eksploatacji instalacji zamiar zakończenia eksploatacji instalacji odebranie decyzji ustalającej plan remediacji RDOŚ RDOŚ wszczęcie postępowania w przedmiocie ustalenia planu remediacji ustalenie stron postępowania otrzymanie zawiadomienia o zamiarze zakończenia eksploatacji instalacji odebranie kopii wyników badań, raportu początkowego, bądź raportu końcowego wydanie decyzji ustalającej plan remediacji przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego ustalenie nowego planu remediacji organ organ zawiadomienie o zamiarze zakończenia eksploatacji instalacji odebranie zawiadomienia o zamiarze zakończenia eksploatacji instalacji stwierdzenie zanieczyszczenia gleby, ziemi lub wód gruntowych przekazanie kopii wyników badań, raportu początkowego, bądź raportu końcowego

Krok: przekazanie kopii wyników badań, raportu początkowego, bądź raportu końcowego

Jeżeli organ właściwy do wydania pozwolenia zintegrowanego (co istotne, nie zawsze będzie to ten sam organ, który wydał pozwolenie z uwagi na zmianę właściwości) stwierdzi zanieczyszczenie substancjami powodującymi ryzyko gleby, ziemi lub wód gruntowych na terenie zakładu, zobowiązany jest przesłać kopię raportu, wyników badań lub pomiarów Regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska - dalej RDOŚ.