Klatka Jędrzej, Uchwalenie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie

Procedury
Status:  Aktualna
Wersja od: 1 stycznia 2017 r.
Autorzy:

Uchwalenie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie

Uchwalenie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie

Uchwalenie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie

Regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie jest jednym z najważniejszych aktów prawa miejscowego obowiązującym na terenie gminy, regulującym podstawowe zasady zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywania ładu i porządku na terenie gminy, w tym m.in., w jakie pojemniki na odpady należy wyposażyć nieruchomość, jaka będzie częstotliwość odbioru odpadów, jakie wymagania obowiązują w zakresie odśnieżania nieruchomości i wiele innych.

Uchwalenie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie państwowy powiatowy inspektor sanitarny państwowy powiatowy inspektor sanitarny brak opinii otrzymanie projektu uchwały w sprawie regulaminu wydanie opinii organ wójt rada gminy organ wójt rada gminy sporządzenie projektu uchwały w sprawie regulaminu otrzymanie opinii uchwalenie regulaminu wystąpienie o opinię do państwowego powiatowego inspektora sanitarnego 14 dni do 14 dni

Krok: sporządzenie projektu uchwały w sprawie regulaminu

Zgodnie z art. 4 u.u.c.p.g., rada gminy ma obowiązek uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, który ustala szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na jej terenie w zakresie określonym w art. 4 ust. 2 u.u.c.p.g. Wyliczenie zawarte w tym przepisie ma charakter zamknięty, co oznacza, że regulamin nie może regulować kwestii innych, niż tam wskazane.

Regulamin jest aktem prawa miejscowego, a zatem wiąże on wszystkich, którzy znajdują się na terenie gminy, choćby tylko czasowo.

Uchwalenie regulaminu jest obligatoryjne. Organem właściwym do jego uchwalenia jest rada gminy. Projekt uchwały w tym przedmiocie przygotowuje wójt.

Krok: wystąpienie o opinię do państwowego powiatowego inspektora sanitarnego

Rada gminy przed podjęciem uchwały w sprawie regulaminu ma obowiązek zasięgnięcia opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego odnośnie jego treści. Do wyrażenia opinii stosuje się art. 89 u.s.g.

W praktyce oznacza to, że obowiązkiem wójta jest przekazanie państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu projektu uchwały w sprawie regulaminu.