Skibińska Małgorzata, Tryb wprowadzania zmian organizacyjnych w związku z COVID-19 – ograniczenie nieprzerwanego odpoczynku dobowego; wprowadzenie systemu równoważnego czasu pracy; stosowanie mniej korzystnych warunków zatrudnienia

Procedury
Status:  Nieaktualna
Wersja od: 1 kwietnia 2020 r. do: 30 czerwca 2023 r.
Autor:

Tryb wprowadzania zmian organizacyjnych w związku z COVID-19 – ograniczenie nieprzerwanego odpoczynku dobowego; wprowadzenie systemu równoważnego czasu pracy; stosowanie mniej korzystnych warunków zatrudnienia

Tryb wprowadzania zmian organizacyjnych w związku z COVID-19 – ograniczenie nieprzerwanego odpoczynku dobowego; wprowadzenie systemu równoważnego czasu pracy; stosowanie mniej korzystnych warunków zatrudnienia

Pracodawcy, u którego wystąpił spadek obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, może podjąć decyzję pozwalającą na dostosowanie warunków pracy do gorszej sytuacji ekonomicznej. Zmiany mogą polegać na wprowadzaniu elastycznych zasad ustalania pracownikom czasu pracy, wprowadzeniu systemu równoważnego czasu pracy lub na stosowaniu mniej korzystnych warunków zatrudnienia.

Tryb wprowadzania zmian organizacyjnych w związku z COVID-19 – ograniczenie nieprzerwanego odpoczynku dobowego; wprowadzenie systemu równoważnego czasu pracy; stosowanie mniej korzystnych warunków zatrudnienia Pracodawca Pracodawca Czy porozumienie zawierane jest ze związkami zawodowymi? Zmiany organizacyjne nie mogą zostać wdrożone Przekazanie porozumienia do PIP Porozumienie z pracownikami Porozumienie ze związkami zawodowymi Ograniczenie nieprzerwanego odpoczynku dobowego Wprowadzenie równoważnego systemu czasu pracy Wprowadzenie mniej korzystnych warunków zatrudnienia Konieczność zawarcia porozumienia Podjęcie decyzji o wprowadzeniu zmian organizacyjnych Zmiany organizacyjne mogą zostać wdrożone Czy pracodawca spełnia warunki do wprowadzenia rozwiązań organizacyjnych? Pracodawca spełnia warunki do wprowadzenia rozwiązań organizacyjnych Pracodawca nie spełnia warunków do wprowadzenia rozwiązań organizacyjnych Możliwe rozwiązania organizacyjne Tak Nie Tak Nie Odpoczynek dobowy Równoważny czas pracy Warunki zatrudnienia

Krok: Podjęcie decyzji o wprowadzeniu zmian organizacyjnych

Pracodawcy, u którego wystąpił spadek obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, może wprowadzić rozwiązania organizacyjne w obszarze czasu pracy oraz może dokonać zmian warunków umów o pracę.

Krok: Czy pracodawca spełnia warunki do wprowadzenia rozwiązań organizacyjnych?

Pracodawca musi spełnić kilka warunków, aby w trybie art. 15zf ust. 1 u.s.r.c. mógł wprowadzić określone rozwiązania organizacyjne oraz dokonać zmian warunków umów o pracę.